Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 16 maj 2018

Så, saker går inte riktigt min väg just nu...

Det blev ytterligare kompletteringar på uppsatsen. Jag bröt ihop i två timmar, sedan började jag på den igen. Lämnade in den igår och nu får jag bara släppa tankarna på den i några veckor tills resultatet kommer, för tredje gången...
Igår blev också min nästan nya cykel stulen, köpte den i oktober. Så surt när sådant händer.
Annars är det väl bra. Det är ju en otrolig värme. Allt blommar i vild förtvivlan. Hoppas bara att det finns blommor kvar senare i sommar så att våra humlor och bin har mat. De senaste dagarna har jag läst flera artiklar och utrop om bristen på insekter. Min plan är nu att bygga bihotell. Jag läste om det i ETC (tidningen) och jag blev grymt inspirerad.
För att lära sig mer om vikten av insekter, i det här fallet humlor, så vill jag återigen tipsa om Galen i humlor en bok jag läste förra sommaren och som direkt gjorde mig till en humlefantast!

Just nu läser jag tredje delen i Lynborn-triologin, nämligen "Unmade", av Sarah Rees Brennan. Det är en bok fylld med action och jag tröstade mig själv igår, när jag ilsket travade hem från bussen, utan cykel, att jag i alla fall inte måste slåss mot en galen trollkarl som vill ta över världen omkring sig.
Bildresultat för unmade bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar