Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 30 maj 2018

Bra serier i hängmattan

Jag har inspirerats av Serieordningsbloggen och tänkte att jag ska tipsa om lite bra serier så här inför sommaren. Mina egna läsplaner är att det ska vara lättsamt och avslappnande.
Förra året hade jag ett Jojo Moyes-maraton inplanerat, men det blev inget av det. Jag läste ett par böcker under semestern och sedan har jag betat av henne under hösten och vintern i stället. Hon platsar för övrigt i kategorin lättsamt och avslappnande. Sommaren dessförinnan plöjde jag Maj Gull Axelssons böcker som inte är lättsamma, men mycket bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar