Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 15 juni 2015

Först försvann Eva, sedan Brasse och nu Magnus. Sorgligt är det, en viktig del av min barndom är borta. Det har varit mycket för nyhetsreportrarna att rapportera i helgen; Magnus, mordet på Lisa, prinsbröllop och idag föddes det en ny prins. Det tog inte många timmar innan det började snurra rasistiska kommentarer om Lisas mördare, det är så typiskt. Hela historien är fruktansvärd och oförlåtlig, men varför måste allting utnyttjas av rasister? Häromdagen hörde jag dokumentären om Hagamannen på P1. När hela den skräckhistorien rullades upp så var det personen det fokuserades på, inte så mycket att han var svensk. Bra människor och dåliga människor finns i alla länder, i alla kulturer och i alla samhällsklasser. När ska folk förstå det?
Två dagar kvar till semester!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar