Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 11 mars 2015

Vi har varit en ytterst ynklig familj i veckan. T har varit sjuk, H har varit krasslig och jag har fått tandvärk. Men i söndags var det strålande vårsol, åtta grader varmt och vårblommor i rabatten. Jag klippte ner vår häck och kände mig extremt duktig efteråt. Studierna går extremt sakta framåt. Aldrig att jag har läst något så svårt och ointressant. Det finns en anledning till att jag vill bli bibliotekarie och inte dataingenjör.
Nöjesläsningen är också trög. Om jag så mycket som sneglar mot min bokhög så får jag dåligt samvete och tar fram min bok om katalogisering.
Nu vill jag må bra, vara ledig och ha vår!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar