Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 21 mars 2015

Efter en hetsig arbetsdag när allt gick i ett så satte jag mig vid datorn, med ett glas vin bredvid mig, och skulle surfa lite, bloggjerka och känna att det var helg. Upptäckte då att resultatet på inlämningstentan kommit, den tenta jag gjorde två dagar innan jag blev sjuk och hamnade i sängläge i ett par veckor. Tentaresultatet förstörde resten av den kvällen kan man lugnt säga. Det var underkänt, vilket bara har hänt på en enda tenta i mitt liv förut. Jag bröt ihop och fick en fruktansvärd ångest eftersom jag började tänka att om jag inte klarade den här tentan, som jag ändå tyckte gick okej, ja hur ska jag då någonsin ha en chans att fixa de två tentorna om resursbeskrivning som jag har på måndag????!!!! T påpekade att folk faktiskt får göra omtentor då och då och att världen inte går under, man får bara bita ihop och ta nya tag. Så nu försöker jag lyssna på honom, sikta framåt och inte grotta ner mig i självömkan, inte helt lätt men det är ju inte så mycket annat att göra.
Idag har jag pluggat i stort sett hela dagen och nu tycker jag att jag förtjänat en liten bloggjerka och myskväll.
Imorgon drar jag till Borås och sedan på måndag är det knivskarpt läge igen. Som alltid tröstar jag mig med liknelsen att jag är som ett grässtrå; jag kan bli platt, nedtrampad och helt knövlig. Men jag går aldrig av utan segar mig sakta upp igen, lite mera naggad i kanterna för varje gång men vid liv. Faktum är att det är så jag fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar