Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 25 mars 2015

Så var en kurs avslutad och två tentor gjorda. Nåja, en omtenta gör att jag inte riktigt kan släppa resursbeskrivningen och katalogiseringen och jag vet ju förstås inte hur de två senaste tentorna gick, men blicken är nu riktad framåt mot det nya ämnet statistik. Vad ska man säga...? Jag saknar förtvivlat de där kurserna som ska få mig att känna inspiration inför mitt kommande yrke. Vi är inte riktigt där än, om man säger så.Men, det är alltid trevligt att komma till Borås och träffa de andra tappra studenterna.
"Den hemliga trädgården" av Donna Tartt handlar om vad som händer när moralen och de etiska gränserna försvinner, när människor tappar sin inre kompass och de glömmer att allt man gör får konsekvenser på ett eller annat sätt. Donna Tartt har ett intelligent språk och en förmåga att krypa in i människans mörkaste vrår.
I påsk ska jag läsa mycket, och det ska vara ljust, varmt och läkande för själen. Fast kanske blir det en liten påskdeckare om andan faller på.
Idag kom en mycket efterlängtat "Vi läser", full av godbitar inför påsken.

1 kommentar: