Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 12 april 2012

griniga tanter som vågar vägra bokcirkel!



Ett av sommarens loppisfynd la jag beslag på enbart på grund av titeln. Jag menar, man kan ju inte annat än att bli nyfiken på följande "Nej! Jag vill inte gå med i en bokcirkel." När man själv har ett bokcirkel/bokbloggsberoende som skulle kvalificera en för ABF* direkt, så tror man inte sina ögon av en sådan titel.



Nåja, nu har jag läst den och det är en engelsk författare, Virginia Ironside, som ligger bakom historien. Det är en fiktiv dagbok, skriven av den 60-åriga Marie Sharp. Det är bitsk, engelsk humor om att bli gammal. Jag uppskattar humorn även om igenkänningsfaktorn inte är så hög,rätt naturligt eftersom jag är 38...Däremot kan jag känna igen vissa personer i min närhet, utan att nämna några namn, och det gör det hela rätt roande. Marie Sharp skriver om kärlek, att få barnbarn, krämpor, om att plötsligt känna sig helt handikappad när man ska koppla in en dator och en massa annat. Om jag hade varit 60 hade jag nog skrattat hysteriskt för det är trots allt min typ av humor!

*ABF= AnonymaBokFanatiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar