Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 26 juni 2011

Japp, då har vi klarat av skuttandet runt majstången för den här gången. H var mycket förväntansfull innan vi skulle sätta igång med aktiviteterna men när det väl var dags blev han lite blyg och vågade inte hoppa ner från min famn. Sjunga och dansa "Små grodorna" med en tvååring i famnen var som ett rejält konditionspass ska jag säga...
Efteråt var vi i alla fall väldigt nöjda och dagen efter drog vi igenom alla sångerna ett antal gånger och mindes hur kul vi haft.

Min mysbok "Livets aviga och räta" slutade inte alls så mysigt som jag trott. Då och då blir man överraskad av det man läser vilket oftast höjer kvalitén även om det kanske inte blir det slut man velat ha.

Jag har inte börjat läsa något nytt utan klappar på min semesterhög och funderar på vad jag ska välja härnäst. Kanske ytterligare något lättsamt...
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar