Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 13 juni 2011

Engelska noveller

H har haft feber hela helgen och han och jag har varit hemma i två dagar nu. Han tycker det är mysigt men längtar efter dagis...Det är synd att han måste vara hemma just denna vecka eftersom det är hans sista innan semestern. Tack och lov verkar han mycket piggare idag så imorgon får han nog träffa sina dagiskompisar igen.

Jag har läst engelska noveller i väntan på bussen i ett par månader nu. Lättlästa, lagom långa berättelser skrivna av kända engelska författare, t ex Maeve Binchy. Temat är relationer och kärlek.
"The BookLovers´Appreciation Society" är en bok skriven för kvinnor och en del av intäkterna från den går till bröstcancerforskningen. För mig som vill träna på att läsa på engelska är den perfekt. Jag har läst rätt många av författarna förut på svenska så jag känner mig bekant med deras sätt att skriva och jag tappar inte tråden om jag inte hinner läsa i den på en vecka eftersom det är noveller.
Min favorithistoria, hittills, är nog den allra första. "May and Mallard", en söt och överraskande kärleksberättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar