Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 14 december 2010

Äntligen har jag jullovet i sikte. Det ska bli så fruktansvärt skönt att vara ledig! Bokhögen på nattduksbordet bara växer och växer och jag klappar böckerna varje kväll och lovar dem att jag snart ska ta itu med dem...
"Spill" har jag lagt lite på hyllan just nu eftersom jag känner att jag inte kommer in i den när jag bara kan läsa korta stunder. I stället är det Gabriella Ahlström som gäller. Huvudpersonen Fredrika har som livsstrategi att gömma sig från omvärlden när det blir problem. Hon målar fåglar och lever ett enstöringsliv i sin lägenhet tills det en dag brister. Det ska bli intressant att se hur det går för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar