Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 28 december 2010

Imorgon lämnar vi de Jämtländska skogarna och drar söderut igen. Det har, som vanligt, varit härligt här och det tar emot att åka tillbaka. Fast vi vet ju också att det är skönt att få lulla runt hemma hos sig själv en vecka innan vardagen börjar igen. Min telefon dök upp för ungefär fem minuter sedan så nu leker livet...
Boken är fortfarande på vift men nu har jag gott hopp om att även den ska ge sig till känna innan dagen är slut. Efter att den försvann så kom jag helt av mig med läsandet. Jag har börjat med tre olika böcker, men ingen har känts riktigt rätt. Kanske kommer jag igång igen när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar