Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 22 december 2023

 Så är det äntligen jullov!

Snön har singlat ner hela dagen, kanske blir det en vit jul trots allt. 

Ikväll blir det födelsedagsmiddag hos en syster. Min familj har varit ledig idag och förhoppningsvis hunnit klä granen och julstökat lite.

Imorgon blir det städning och julgrejande men kanske och lite stick- och lästid, vem vet?

Alla julklapparna är fixade men jag behöver gå igenom dem för att se så att jag inte missat någon. 

Igår blev det lite hetsig stämning när vi plötsligt fick mejl från SJ att tåget hem till Uppsala den 2 januari är inställt på grund av fordonsfel. Vi lyckades i alla fall omboka så att vi åker hem samma dag men får vänta tre timmar i Sundsvall. Det känns lite jobbigt men vi kommer hem i alla fall.

Nu vill jag mest bara ligga på en soffa, sippa på något gott och läsa en bra bok.

Följande böcker är avslutade och återlämnade på biblioteket.

 
"Pottungen" och "Räfvhonan" av Anna Laestadius Larsson.
En mycket läsvärd serie för den historieintresserade!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar