Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 26 september 2021

Söndag i september

 Helgen har bjudit på en fantastisk brittsommarvärme och stålande sol. Speedy och jag har gjort en tur till parken nu på förmiddagen och vi somnade nästan i solen, båda två.

Vi har haft det lugnt. Jag var hos min syster på middag i fredags, väldigt trevligt. Men jag kom inte hem förrän strax efter midnatt och det är långt efter min läggningstid i vanliga fall. Det plus att sitta och sippa på rödvin efter klockan 10 på kvällen gjorde att jag var något trött igår. Egentligen skulle H på fotbollscup men han är förkyld IGEN för tredje gången denna höst så han fick stanna hemma till sin besvikelse. Han coronatestade sig i fredags och fick svar redan igårkväll så imorgon kan han gå till skolan vilket är skönt trots allt.

Idag ska jag gå på bio! Helt själv dessutom eftersom alla runt mig antingen är upptagna eller inte så intresserade av Lena Nyman. Det är nämligen filmen Lena jag ska se. Jag är väldigt intresserad av Lena Nyman, som jag påpekat förr i den här bloggen, och har väntat på filmen sedan jag hörde om den i våras. Så det ska bli väldigt intressant.

Till veckan blir det full fart. Imorgon kväll ska jag ut och äta med två kompisar som jag inte har träffat på evigheters evighet. På tisdag morgon ska jag till doktorn före jobbet och äntligen kolla upp mitt extremt onda knä och på lördag morgon sätter jag mig på tåget för att åka hem till mamma och pappa.

Min son sa missnöjt idag när jag påminde om att jag ska iväg imorgonkväll att

-du är ju ALDRIG hemma!

Hm, njae jag skulle vilja påstå att jag är hemma de flesta kvällar och helger det råkade bara köra ihop sig lite just nu.

Tomatplantorna levererar fortfarande. Senast idag har jag plockat en hel skål med röda tomater. Gurkorna har inte heller gett upp helt. Det är en som kämpar och vill växa ungefär en centimeter i veckan men den är fortfarande långt ifrån redo att skördas och jag har inga större förhoppningar om att den ska hinna i mål. Sedan är det två minigurkor som nog aldrig blir ens i närheten av att vara på gång.

Jag kämpar med min läsning just nu. Dels vill jag koncentrera mig på annat än feel good, dels vill jag läsa ikapp från min egen bokhög och inte bara låna på biblioteket.  Problemet är att jag för länge sedan, typ i somras, ställde mig på kö på några feel good-böcker och nu har de ramlat in.  

Jag har fått och läst del fyra i Nora Roberts serie "Familjen vid Chesapeake bay". Det är den sista i serien och heter "Vid horisonten".

Vid horisonten (inbunden) 

Just nu läser jag "En evighet från dig" av Jenny Colgan

En Evighet Från Dig 

och sedan ska jag ge mig "Sommar i strandhuset" av Veronica Henry.

 

 

Sommar i strandhuset – Veronica Henry – Bok | Akademibokhandeln 

Efter det tror jag att det bara är en bok till som jag har beställt och jag har gett mig själv biblioteksstopp ett tag. Får se hur länge det håller.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar