Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 8 juli 2020

Här har vi haft två intensiva arbetsdagar. Jag har,med hjälp av pappa och mina grabbar, påbörjat projektet att bygga en vävstuga och nu har vi kommit så långt att den skulle målas utvändigt.
För sisådär fyra år sedan ärvde jag en vävstol plus en massa tillbehör av min faster och för att ha någonstans att förvara och kunna använda allt det där så bestämde jag mig för att en vävstuga vore på sin plats.
Eftersom mina föräldrar bor på en stor gård så finns det utrymme för lite olika hus.Nästa steg är att göra golvet inomhus men det hinner jag förmodligen inte vara med på eftersom jag ska vara tillbaka på jobbet om exakt en vecka.
Imorgon kommer äntligen min syster och hennes familj så då blir det lite fart här. H väntar och längtar. Han har för övrigt kommit på ett eget sommarprojekt. Han ska läsa ut hela "Eragon" av Christopher Paolini. Den är på över 500 sidor så han har det han gör. Häromdagen gjorde han en liten matematisk uträkning för att se om det skulle fungera och kom fram till att om han läser minst 20 sidor varje dag så kan det gå vägen...
Jag har två sidor kvar i den sorgliga berättelsen om den danske 1700-talskungen Christian VII, "Livläkarens besök" av P O Enquist. Ikväll blir den nog utläst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar