Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 28 juli 2018

Lördag förmiddag och jag har haft en riktig mysmorgon i min ensamhet. Förhoppningsvis kommer familjen hem snart (jag längtar) och jag borde städa lite. Men jag kanske kommer undan med att rafsa ihop det värsta. Det känns skönt att kunna skylla på värmen. Igår kväll gick jag ut för att titta på "blodmånen" som alla pratat om men jag såg den inte. Antingen var det för mulet eller så var jag för sent ute. Jag kör på teorin om mulet, för jag såg ingen vanlig måne heller.

Läser ni Novellixnoveller? Om inte så kan jag verkligen rekomendera er att testa det. Det finns så mycket att välja på och det passar perfekt när man är mellan två böcker, ska åka buss eller bara vill vila från boken man just då läser.
De här tre har jag läst i sommar.

"Innan allt har blommat ut" av Inger Frimansson
"Hiwa" av Augustin Erba
"Krig eller fred" av Silke Scheurmann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar