Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 28 november 2017

Efter förra veckans maratonrace är det nu tvärt om och väldigt lugnt. H är sjuk och han och jag är hemma för andra dagen.
Idag är han ganska pigg och vi räknar båda med att köra på som vanligt imorgon.
Den som uppskattar hemmadagarna mest är förstås Speedy! Han myser, får gå på promenader, snarkar under soffan, på altanen och på vardagsrumsmattan, knaprar på en äppelträdskvist...
I morse skuttade han fram till mig, bet mig i tån med uppfordrande blick. Jag tolkade honom nog rätt när jag satte ut honom i kopplet i trädgården för han hade väldigt mycket att pyssla med, i det strilande novemberregnet.
Lite nervöst är det att åka på jobbet imorgon för det  var skolteater igår och jag är inte helt säker på att det flöt på när jag inte var där. Fast jag ringde flera samtal för att få ordning på det hela.

När jag var på bokmässan köpte jag en Mangaserie till den serieälskande åttaåringen (som för övrigt var jättegullig häromdagen när han apropå någon diskussion vi hade kungjorde att
- Jag är faktiskt över halvnio nu mamma!).
Serien heter"Aomanjuskogen" av Iwaoka Hisae. När H väl vant sig vid att börja åt fel håll och bläddra tvärtom så bestämde han sig för att den var riktigt bra. Jag funderar också på att läsa den, för att veta vad jag ska säga till Mangaälskarna på biblioteket.


 Det är hårt att inse att alla hemmets Bamsetidningar är lästa, alla bibliotekets Bamsealbum är lånade och lästa, när man fortfarande inte har hittat en värdig efterträdare. Så vi jobbar intensivt på att hitta nya serier, eftersom det är det som gäller för tillfället, som kan fängsla intresset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar