Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 24 november 2017

Nu är maratonveckan snart slut. Jag ska bara jobba imorgon och sedan göra helg.
I  måndags var jag i Borås. Det var en bra dag eftersom jag fick en hel del konkret att göra och en hel del styrfart.
Sedan har det varit en hektisk vecka på jobbet med bokprat, möten och som final igår kväll: författarbesök!

Eli Åhman Owets berättade om hur det kom sig att hon blev författare, varför hennes böcker innehåller så många retroprylar och annat smått och gott. Kvällen var mycket trevlig och jag fick återigen känna hur kul det är på mitt jobb.

Min tågbok till Borås var sista delen i serin Rosengädda av Emma Hamberg.
Jag gillar den här serien väldigt mycket eftersom det är lättläst och feelgood utan att bli smetigt eller förutsägbart. Jag tycker om alla karaktärerna, irriterar mig på dem ibland, fnissar ibland. De känns som vänner. Men, som alltid när dyker upp roliga djur med stark personlighet så blir jag lite kär. I Rosengädda är det geten Bella som klapprar omkring. Hon äter allt, sover helst i sängen och längtar ständigt efter att bli kliad, och vem vill inte bli det förresten...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar