Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 18 augusti 2017

Augustidikten

Den här gången har Eeva Kilpi skrivit månadens dikt. Jag tror att den kanske riktar sig till hennes barn (men helt säker är jag inte). Den är fin i alla fall och för mig handlar den om att det inte finns någon gräns för vad man vill göra för sina barn och allt man vill ge dem. Tyvärr skrev jag inte upp titeln på diktsamlingen där jag hittade den. Men om jag kommer ihåg det berättar jag det nästa vecka.

Ge mig en chans att vara ädel
så ska jag jämna bergen med marken där ni går fram
och låta oljekällor välla upp framför era fötter.

Eeva Kilpi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar