Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 11 december 2014

Under några veckor har jag gått omkring och tänkt på att det vore trevligt att göra en lista där böcker har en viktig plats. I bakhuvudet har tanken funnits att jag läst så mycket det senaste året där temat varit just böcker. Men nu, när jag gått igenom min lista så visade det sig vara färre än jag trodde men ni får den ändå. Kanske fyller jag på den om jag kommer på fler.
  • I skymningen sjunger koltrasten (Linda Olsson)
  • Och så levde de lyckliga (Lucy Dillon)
  • Läsarna i Broken Wheel rekomenderar (Katarina Bivald)
  • Vindens skugga (Carlos RuizZafón)
  • Dagboken från imorgon (Cecelia Ahearn)
  • Boktjuven (Markus Zisak) ( Ungdomsbok )
  • Nabus Bok (Zison Corder) (Ungdomsbok)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar