Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 23 oktober 2014

Jag har nästa tentapanik nu. Den tionde november är det juridiktenta. Och vad kan jag säga annat än att om jag hade tyckt att det vore kul att läsa om lagar så hade jag varit jurist...
På jobbet har vi kommit igång med vår biblioteksblogg. Eleverna är heltaggade, det gäller bara att få tid att jobba med bloggen och dem.
Böckernas hem
 Imorgon är det sista dagen före lovet.Ett efterlängtat lov på många håll. På torsdag far jag och T till Barcelona. Det känns lyxigt! Jag har gottat mig åt det i flera veckor.
Med läsningen har det varit si och så på sista tiden. Jag läser "Oksa Pollock, det sista hoppet" av Anne Plichotta, en ungdomsfantasy. Det handlar om Oksa, 14 år, som flyttar med sina föräldrar och farmor från Paris till London. Där börjar det hända saker. Oksa får ett konstigt blåmärke och konstiga magiska förmågor. Det visat sig att hon är den sista drottningen från ett magiskt land; Edefia.. Innan hon vet ordet av är hon och hennes familj indragen i ett gastkramande äventyr där det vimlar av goda och onda människor och fantastiska magiska varelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar