Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 17 mars 2014

Måndag hela dagen...

Den här måndagen började inte så bra. I Uppsala har det snöat hela natten vilket gjorde att mina fötter var blöta redan halv åtta i morse och det är ett faktum att inget gör mig så kinkig som att gå runt med blöta fötter. Min kollega som jag åker med på morgnarna hade redan hunnit åka så jag fick krångla med bussen och var femtio minuter sen till jobbet, med blöta strumpor.
Sedan blev allt mycket bättre när jag fick se att min tenta blivit godkänd! Med nöd och näppe visserligen men det bekymrar mig inte nämnvärt just nu. Tyvärr ringde de från dagis och sa att H var sjuk så då ramlade jag ner på jorden igen och imorgon blir det vab.
Jag läser Philippa Gregorys  "Den röda drottningen". Jag gillar hennes historiska romaner där man får följa de engelska kungligheterna i deras strider om makten. Den här gången handlar det om Margaret Beaufort som vid 28 års ålder hunnit bli änka två gånger och hade en son, Henrik Tudor, som hon absolut ville se som kung, kosta vad det kosta ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar