Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 18 mars 2014

Det är tisdag eftermiddag. H har klargjort att han inte tänker ta av sig pyjamasen idag och han har sett ett antal timmar film. Då och då tvingar jag honom att lyssna på en saga bara för att han inte ska få fyrkantiga ögon. Annars är han ganska pigg, men han ska vara hemma med sin pappa imorgon.
Jag roar mig med Margaret Beauforts intriger och spel för att föra fram sonen till tronen. Det är fascinerande läsning som inte blir sämre när man vet att hon faktiskt kommer att lyckas, mot alla odds. Intressant är det också att läsa om samma händelser som beskrivs i "Den vita drottningen" som handlar om Margaret Beauforts konkurrent , drottningen Elisabeth Woodville, fast ur det motsatta perspektivet. Tur att man inte levde i England på 1400-talet säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar