Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 3 december 2013

                                                                    

Varje morgon cyklar jag med H till dagis. Det är mörkt, det är stressigt, ibland hamnar mitt sällskap i diket på ett mystiskt sätt. En bra morgon tar det en kvart, en mindre bra tar det tjugo minuter.
Men, det är också fantastiskt mysigt och vi hinner med många filosofiska samtal på vägen, beundra stjärnorna och lyssna på vindspelet som spelar på en balkong.
 Häromdagen var samtalsämnet vad man egentligen äter och dricker om man bor i öknen. Sammanfattningen blev slutligen att vi älskar att sticka ut tungan och dricka regndroppar, sand är blä men det bästa i hela världen är mormors jordgubbar!
Imorse konstaterade H att; när man ser någon med mask för ögonen och mantel så tänker man superhjälte och när man ser någon med mask för ögonen utan mantel så tänker man tjuv.
En sådan enkel och logisk klassificering hade jag aldrig kommit på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar