Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 17 augusti 2013

Vi har varit på två dagars kick of och blivit påminda om vad som är viktigt i vårt jobb. Det är lätt att vi  tappar bort det som är lärarens uppdrag emellanåt. Det är möten, omdömen och annat som gör att man inte alltid hinner med barnen ordentligt. Nu hade vi en jättebra föreläsare; Lars Gustavsson, som påminde oss om att det faktiskt är barnen som är i centrum. Varje gång vi gör något ska vi tänka på hur det gynnar våra elever. Rätt självklart kan man tycka, men ändå ganska bra att bli lite påmind.
Idag har vi fullt av kusiner som är här och leker och imorgon ska vi till Stockholm på treårskalas. Och sedan börjar det på riktigt. Jag fick, i måndags, veta att jag ska göra något helt annat än vad jag tänkt mig på måndag, ha helt andra elever i ett helt annat arbetslag och känner mig helstressad över det, men sådant är livet jämt och ständigt. Det är bara att bita ihop, svära lite tyst för sig själv, köra på och tacka gudarna för att man har arton års första skoldag-rutin att luta sig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar