Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 2 november 2010

Höstlov!

Det är tisdagkväll, regnet smattrar mot rutan och löven flyger omkring i blåsten. Jag har just kommit hem från jobbet och nu är det höstlov!!!! Imorgon ska jag visserligen läsa i en jobbok men jag kan göra det i sängen om jag vill.
Jag kan verkligen rekomendera "Pepparkakshuset", en perfekt bok för soffan en regnig dag. Man hoppas nästan att det ska regna imorgon.

När jag har surfat runt på olika bokbloggar har jag fått massor av spännande boktips. Så det blir nog en vända till biblioteket i veckan också.

Jag tycker det är så härligt med alla bokälskare som ägnar sin tid åt att läsa och skriva om böcker. När livet blir lite lugnare och jag får lite mer fritid, någon gång i framtiden, så vill jag vara med i någon läsecirkel igen, men just nu passar det mig bra att umgås med andra bokslukare på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar