Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 3 november 2010

Rapport från en höstmysares soffa

Japp, det regnar och jag har inte lärt mig något nyttigt om IUP. Däremot har jag följt den trevlige polisen Sjöberg och hans kollegor i jakten på den osynlige mördaren. De självklara ledtrådarna(för mig) har än så länge inte kopplats ihop av Hammarbypolisen. Boken tar upp flera brännande ämnen: mobbning, våldtäkt och likgiltighet.
Det har kommit ut tre böcker i Hammarbyserien, om Sjöberg, hans familj, kriminalassistenten Petra Westman och de övriga på polisstationen och jag ser redan fram emot de andra böckerna.

Nej, nu ska jag kravla mig ur soffan, plocka ur diskmaskinen, hämta H på dagis och sedan är vi hembjudna till familjen W på höstlovsfika.
Ha en bra dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar