Sitter och pustar ut efter att ha städat böcker på skolan. Det tog nästan två dagar och jag har slängt massor! Ändå kommer det att behövas slängas ännu mer när skolorna ska slås ihop i höst och det kommer boklådor från den andra skolan. Förhoppningsvis anlitar de mig då också så att det blir riktigt gjort. Och det säger jag inte utifrån min hybris utan utifrån min erfarenhet är att pedagoger inte alltid har förmågan att slänga...
Nu är det en och halv vecka kvar till semestern och allt som måste göras är gjort. Dags att ta itu med min egen att göra-lista med sådant som jag vill förbereda inför hösten. Den kommer att bockas av i ett makligt snart är det semester-tempo.
Min senast lästa bok i feelgoodserien Dream Harbor av Laurie Gilmore heter "Blomsterbutiken Daisy Chain" och handlar om Laurie som äger en blomsteraffär. Tyvärr har hon haft otur i kärlek och då även några brudpar vars blomsterarrangemang Daisy ansvarat för till bröllopen inte lyckats leva särskilt länge ihop efter bröllopen så har invånarna i Dream Harbor fått för sig att hon har drabbats av en förbannelse. Därför vill ingen anlita henne vid bröllop och affären riskerar att gå i konkurs. Så vad gör man i det läget? Jo, Daisy hugger tag i en oskyldig man och låtsas att det är hennes nya kille så att folk ska tänka att förbannelsen är bruten.
Och sedan fattar man ju vart det barkar.
Ja, jag fattar att det låter tramsigt och det stämmer. Men det är något väldigt mysigt med de där böckerna. Människorna i de här böckerna vill inget ont och om de vill det så vinner de aldrig!
En gosig värld att gömma sig i.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar