Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 22 juni 2023

 Imorgon är det midsommarafton och vi ska fira med systrar, syskonbarn samt kusin med familj. Plötsligt är det flera av syskonbarnen som har annat för sig, numera är det alltid lite oklart hur många som dyker upp men så ska det väl vara med tonåringar.

Den här veckan har varit extremt varm på jobbet och jag har inte varit glad. Min bästa vän är bordsfläkten som jag gosar med så fort tillfälle ges. Igår kväll och i natt tror jag att det har regnat lite till vår stora lycka. Men den rotblöta som så väl behövs blev det nog inte är jag rädd.

I tisdags hängde jag med fotbollsskolan här. På morgonen fick de yngre barnen besöka bokbussen, stor succé, och på eftermiddagen kom de lite äldre barnen till biblioteket. Trots total syrebrist i lokalen efter att de gått så var jag väldigt nöjd och de också.

Äntligen har jag fått alla svaren på mina frågor om Pa Salt. Den sista delen i "Sju systrar" "Atlas- Historien om Pa Salt" av Lucinda Riley var oväntat bra och jag är imponerad över alla trådar som knöts ihop på slutet. Jag måste säga att det var en ganska avancerad intrig och lite svårt var det ibland att komma ihåg saker från de tidigare böckerna  för att hänga med i den här. En kollega berättade att hennes mamma inte fixade alla turerna utan tyckte att den var helt omöjlig vilket jag kan förstå.

En bra och läsvärd bok i alla fall och jag mycket nöjd över att nu kunna lägga serien till handlingarna!





En annan bra bok som jag just läst är Jenny Colgans senaste, "Kärlek på den lilla ön i havet". Jag vet faktiskt inte vilken del i serien det är. Många böcker finns det plus att det förvirrar lite att hon har skrivit flera serier i ungefär samma miljö och stil. Bra är det i alla fall och vad man än kan tro så är inte böckerna likadana utan författaren har förmågan att variera sig vilket är lite av en bedrift får man väl ändå säga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar