Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 15 juli 2021

Så lite kvar...

Knappt två dagar kvar till ledighet och jag fattar inte hur jag ska överleva! Idag är det så varmt att så fort någon pratar med mig så immar glasögonen igen. Just nu har jag rast och sitter vid skrivbordet med fläkten på högsta läge.

I morse lämnade jag en sorglig liten kanin. Han studsade efter mig som en liten boll när jag stökade runt hemma och när jag skulle stänga och låsa dörren så fick jag putta in hans nos två gånger med tån för att han så gärna ville följa med. Det var precis som när H var liten och inte fick följa med. När jag försökte trösta honom med att det bra är två dagar kvar så  sa han att

-jag är bara en liten kanin som inte kan räkna till två...

Eller ja, det är vad han hade sagt om han kunnat tror jag. 

Idag är det varmaste dagen hittills med en fruktansvärd luftfuktighet så det kommer att bli en lång dag. Ikväll åker gurkorna och tomaterna på kollo. 

Jag har lyssnat på två böcker i serien om Isfolket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar