Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 9 juli 2021

 Äntligen helg!

Och på måndag kan jag starta nedräkningen med sista jobbveckan. En del gör värmen, en del gör hela årets koronastress men så trött som jag är nu känns det som att jag aldrig varit. Förmodligen kändes det likadant förra gången jag hade sen semester, men det har jag nog förträngt. I onsdags var jag till tandläkaren och fick äntligen dra ut den fördömdade tanden som spökat i ett helt år. Av en slump såg jag nämligen ett blogginlägg från augusti förra året och därför vet jag att det nästan gått ett år.

Tandutdragningen gick bra. Efter alla år då jag kämpat med Folktandvården fick jag nog och bytte till en privat. Det var när mitt tandläkarbesök flyttades fram till november som jag fick nog  och det ångrar jag inte. Tandläkaren konstaterade att det var väldigt infekterat under tanden och att jag inte kan ha mått så bra det här året. Så kanske handlar min utmattning inte bara om korona, sjuka familjemedlemmar och jobbiga förändringar på jobbet utan kanske också en infektion för kroppen att kämpa mot. Men nu ska väl hålet läka och semestern få mig i toppform!

Lucy Dillons senaste bok "Lektioner i kärlek" var riktigt mysig att läsa. Jeannie och Dan är det perfekta paret. Jeannie har alltid varit tyst och blyg medan Dan är utåtriktad och aldrig tyst. Efter bara ett års bekantskap ska de gifta sig och allt är så bra som det kan bli, eller? 

På bröllopsdagen när Jeannie och hennes pappa är på väg till kyrkan så frågar han om hon är riktigt säker på att hon vill genomföra bröllopet, mest för att det hör till att fråga. Men Jeannie, som känt ett tag att det är något som skaver, känner plötsligt att hon inte vill gifta sig. Allt har gått så fort.

Hon skickar ett meddelande till Dan som inte svarar på telefon. När de kommer fram till kyrkan visar det sig att det hänt en olycka. Dan har blivit påkörd av en buss! Ångesten blir total. Dels kan hon ju inte lämna honom i det läget, dels vet hon inte om det var  hennes meddelande han lyssnade på vid olyckan. Tänk om det är hennes fel?!

Ja ni förstår ju...

Boken innehåller hundar, romantik, och vänskap. Jag ångrar lite att jag redan har läst den för den skulle ha varit en perfekt semesterbok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar