Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 28 juni 2021

 Midsommarhelgen blev mysig och väldigt lugn. Vi firade på landet med en svåger och kanin, det var allt. 

Vädret var bra och myggen pigga. Tack och lov hade vi paviljong med myggnät samt en sådan där mackapär som är elektrisk och som alla mygg och knott skyr.

Tolvåringen tackade vänligt men bestämt nej till majstång och lekar men vi körde lite femkamp på eftermiddagen. Eller, nja, det blev mer en trekamp kan man säga eftersom vissa fastnade lite redan på den tredje grenen, luftgevär, och inte ville sluta med det. Det kan ha berott lite, lite på att jag gjorde bättre ifrån mig än vad någon trodde vilket sved och fick vissa i sällskapet att känna att de behövde träna lite extra. Jag har faktiskt alltid varit förvånansvärt bra på luftgevär även om jag utövar aktiviteten ungefär vart femtonde år vilket gör att nästan ingen vet om den talangen.

Sedan grillade vi och tolvåringen överraskade alla med att ha gjort ett litet musikquiz! Det blev mycket trevligt.

Jag har läst mycket i helgen. En av böckerna var "En nästan perfekt semester" av Lucy Diamond

De tre semesterstugorna i Cornwall väntar på sina gäster. 
Em ska åka dit med sina två tonårsbarn, nye pojkvännen och hans sexåriga dotter.
Maggie kommer med sin dotter som plötsligt har förvandlats till en riktigt tjurig och sur tonåring som tycker att mamma är urtöntig.
Olivia skulle egentligen inte alls åka på semester men hon har rymt från hemmet och de vilda treåriga tvillingsönerna och råkar hamna i en av stugorna.
Ingen av familjerna får den semester de har räknat med förstås men vem får någonsin det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar