Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 1 mars 2018

Idag är jag fri!




Idag kan vara den enda fredagen på fyra år som jag inte har några som helst förpliktelser, måsten eller krav! Igår skickade jag in min uppsats och nu får jag vänta några dagar på att få veta vilken uppsats jag ska opponera på. Sedan ska jag jobba med den tills det är dags att åka till Borås om två veckor, förhoppningsvis för allra sista gången.
Vi firade igår med ett glas vin till en härlig indisk middag som T hade gjort och några rundor Vändtia innan sängdags.
Idag fortsätter firandet med att jag ska uppsöka alla Uppsalas bokhandlar, som jag kan komma på, och frossa i bokrean, som jag ännu inte har hunnit besöka.


                                                         Bildresultat för himmelska eldens stad


Jag har läst två tredjedelar av sista delen i Cassandra Clares "Himmelska eldens stad". Det är dramatiskt med demoner, eld och svavel. Lite less är jag på serien nu, men ska försöka bli klar med den idag så att jag får hugga tänderna i något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar