Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 19 juni 2016


Jag ska bli bibliotekarie på riktigt nu!
I fredags blev det klart att jag har fått ett vikariat, mellan augusti och december på ett kombinerat skol- och folkbibliotek!
Jag har skuttat omkring som i ett lyckorus sedan jag fick beskedet och det känns så otroligt spännande.
Eftersom min utbildning inte på något sätt förbereder mig för det verkliga arbetet så har jag praoat en dag på stadsbiblioteket och ska dit igen imorgon.
Vad som händer i januari har jag ingen aning om och det tänker jag inte ens tänka på nu.

                                                                     
"Drömmar, dårskap och en kär liten sak" av Julie Cohen handlar om att vilja ha barn mer än något annat i världen och allt man kan tänka sig att göra för att få det man vill ha. Claire och Ben är gifta och har det väldigt bra ihop. Det enda som saknas i deras liv är ett barn. Efter ett antal provrörsbefruktningar blir så äntligen Claire gravid. Men det går inte bra. Claire vill ge upp och sluta försöka men Ben är inte redo att ge upp. När hans bästa vän Romily erbjuder sig att bli surrogatmamma så tar han genast chansen och övertalar Claire att göra ett försök. Men, Romily har sina egna skäl till varför hon gör som hon gör och inget blir som de tre har tänkt sig. Bokens frågor är djupare än vad man kan tro till att börja med och man får fundera på vad föräldraskap egentligen handlar om, hur mycket det är värt att kämpa för att bli föräldrar och hur man gör för att inte förlora sig själv och sitt eget liv under tiden man kämpar. Jag tyckte den var bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar