Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 20 juni 2016

I två dagar nu har jag praoat på vårt stadsbibliotek. Jag har varit med några timmar, kikat hur de använder datasystemet, fått testa själv, hjälpt till att hitta böcker och insupit atmosfären i biblioteket. Det har varit så kul! För första gången sedan jag började min utbildning så känns det på riktigt.Jag känner verkligen att jag valt rätt och jag är helt uppihejsan över att få jobba med det här hela hösten.
Imorgon ska vi inleda semestern med att fara till Astrid Lindgrens värld. Det ska bli kul. Sedan är det en veckas läger för H med kusin, hjälpa svärmor att flytta, midsommarhelgen och firande av en 50-åring. Därefter kanske det blir Jämtland och lugn och ro.
"Boom" av Mark Haddon är en galen science fiction bok för tonåringar. Min 13-åriga systerdotter har lånat ut den till mig och meddelat att 
-den här ska du läsa!
Den handlar om två killar; Jimmy och Charlie, som gömmer en walkie talkie i lärarnas personalrum (för att ta reda på om Jimmy ska bli relegerad). Ingenting sägs om Jimmy men däremot uppträder två av lärarna mycket underligt och ett vansinnigt äventyr inleds. Det är främmande galaxer och rymdvarelser. Kanske inte min favoritgenre, men nu är den läst och jag kan diskutera med min systerdotter och få veta vad hon tycker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar