Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 31 december 2015

Gott nytt år på er alla!
Vad har jag gjort under den här sista veckan på året? Jag har stickat en hel del, sett Fröken Frimans krig på svt play läst lite (men väldigt lite), och filat på min rapport. Nu på morgonen skrev jag det sista på den förhatliga referenslistan och putsade på vissa ord i rapporten. Är förresten ganska nöjd över att jag inte tagit den lätta vägen utan refererat till både poddar och föreläsningar.
Nu ska jag fira nyår med systrarna och deras familjer och låtsas att jag inte har ett enda krav i hela världen på mig.
Imorgon kanske jag ska unna mig att börja på årets lista över vad jag läst. Om ingen annan läser den listan under året så tycker jag själv om att få en överblick, se vad jag har missat, vad jag ska läsa mer av och så.
En rolig sak som dykt upp under den här sista kursen är en podd som Kulturrådet ger ut, där årets läsambassadör pratar litteratur med olika gäster. Den heter Läs för livet och är värd att lyssna på för alla som har ett intresse för litteratur. Ha det så bra så ses vi nästa år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar