Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 13 augusti 2015

Tango på stranden

Imorgon är det omtenta, hujedamig. Om ni undrar så sitter jag just nu och pluggar, tar bara en liten paus (hm...)
Efter första jobbveckan är hjärnan trött, men i alla fall igång. Det känns som att det kan bli ett bra år. Till min stora glädje ska jag få ha svenska i en fyra, för första gången på tre år. Jag ska basa för läsningen och allt som hör till den och det ska bli så kul. Engelska i all ära men det är svenskan som är det roligaste ämnet att jobba med tycker jag.
I veckan har det inte blivit mycket läst men en Lucy Dillion har jag i alla fall plöjt, läste i stort sett hela på stranden förra helgen. "Tango för vilsna själar" handlar om den vackra, välkända tävlingsdansaren Angelica som återvänder till sin hemstad för att städa ur sin mammas hus. Hon startar en dansskola i den gamla danshall där hon själv startade sin karriär en gång i tiden. Några par dyker upp för att lära sig olika sällskapsdanser. De olika paren har olika skäl till varför de börjar danskursen och man får följa deras olika liv.
Det är Lauren som ska gifta sig och drömmer om ett äkta sagobröllop. Hon har dragit med sig sin motvillige pojkvän Chris för att de ska få till den perfekta brudvalsen.
Laurens föräldrar kan redan dansa men följer med som stöd för sin dotter.
Kate  och Ross har problem i äktenskapet och har fått i uppdrag av terapeuten att göra något nytt tillsammans.
Rätt snart handlar det inte bara om att dansa utan det händer saker som påverkar den lilla gruppens liv.
Som alla Lucy Dillions böcker så är det här lite småroligt, romantiskt och lagom lättsmält. En perfekt strandbok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar