Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 23 maj 2015

Veckans jerka

Plötsligt kom jag på att det var jättelänge sedan jag bokjerkade. Så nu är det dags att filosofera över veckans fråga: HUR FÅR DU PLATS MED ALLA BÖCKER?

Ja, det är en bra fråga. Det första spontana svaret är att det får jag inte. Böcker ligger lite här och där hemma hos oss. Min sambo beklagar sig med jämna mellanrum över saken men då brukar jag kontra med att han minsann har datorer lite här och där, och någonstans där börjar vi muttra och avsluta diskussionen, På senare år har jag blivit bättre på att släppa taget om färdiglästa böcker och skänker bort en del. Men jag har utvecklat en teknik där jag smyger in nyinköpta böcker i bokhyllan på ett sätt så att det inte ska märkas så väl. Jag kör dubbla rader, staplar åt olika håll och sådär. Det funkar ganska ofta om än inte alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar