Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 9 november 2014

Juridik, stickning och medeltidens London

Håll tummarna för imorgon när jag, den inbitne språk-och litteraturmänniskan, sitter där i Borås på min juridiktenta, fylld med avtal, lagar och sekretess, Gissa om jag kommer att vara glad när det är över!
Har packat "Wolf hall" av Hilary Mantel, en tegelsten på drygt 500 sidor. Den upptar hälften av hela min packning för tre dagar. Men jag tänker att jag ska ha rejält med tid att läsa i min ensamhet på hotellrummet. Strumpstickningen får också följa med. Vi får se vilken aktivitet som vinner.
Vi har varit på födelsedagsmiddag hos släktens nyaste sjuåring och hennes storasyster skickade med mig tre nya böcker som hon tycker jag borde läsa. Så just nu här det ingen bokbrist direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar