Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 2 juli 2014

Nu har jag läst drygt hälften av "The Lake of Dead Languages" och har bestämt mig för hur det kommer att sluta. Det är svårt att svara på om jag kommer att känna mig nöjd eller besviken om jag har rätt. Intrigen påminner om en annan bok jag läst för åratals sedan. Nu kommer jag förstås inte ihåg namnet eller författaren. Men det kanske är lika bra för jag vill ju inte avslöja för mycket. Spännande är det i alla fall.
Idag har det varit den perfekta sommardagen, barnen har fiskat, lekt och badat. Jag har kunnat ligga på bryggan och läst. Det är mycket avslappnande när man ligger där, inne i boken med barnens prat och skratt i bakgrunden, med fågelkvitter och vågskvalp som ljudfond. När vi la ut nät ikväll så var sjön spegelblank, himlen orange och myggorna surrade förnöjsamt omkring oss. Sjön vakade och vi hörde prat och plask från en annan båt med fiskare. Det är livet det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar