Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 27 februari 2013

Bläckhjärta

Så var det bokrea igen! Fast än så länge har jag inte hunnit kolla. Kanske imorgon...Efter en fruktansvärt kall dag igår då jag huttrade i min vårjacka som jag optimistiskt letat fram, så garderade jag mig med vinterjacka, yllemössa och rejäla vantar idag, och stickad klänning över jeansen, med följden att jag har känt mig som i en bastu hela dagen. Idag har det nämligen varit plusgrader och strålande sol. Tja, vad blir det imorgon? Svettas eller frysa...?

Jag har läst ut "Bläckhjärta" av Cornelia Funke och det är den bästa ungdomsbok jag läst på länge, helt i klass med "Guldkompassen" av Philip Pullman. Har entusiastiskt rekomenderat den till mina elever. Två har hittills hakat på och åtminstone den ena tjejen som jag pratade med idag är lika entusiastisk som jag. Nu ska jag se filmen med samma namn,det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar