Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 30 november 2012

utmaningen

Året går mot sitt slut och jag insåg plötsligt, förra helgen, att jag fortfarande inte läst den tredje Strindbergsboken som jag gett mig själv i utmaning det här året! Hm, planen var att ta sig igenom "Röda rummet", men sedan var jag på biblioteket och hittade "Inferno" i serieformat, så får vi se hur det går. Jag har också lånat "Röda rummet" av min syster, men vet inte om jag hinner med den före nyår. På skolan har fyrorna utmanat all personal på en läsutmaning. Vilka läser flest sidor på en månad? Det finns inte en chans att vi vuxna vinner för eleverna plöjer bok efter bok. Det är i alla fall mycket roligt och många boksamtal både i klassrummen och i lärarrummet.

Jag har en stressig period, som vanligt, och har bara orkat med lättsam litteratur, ytterligare en Nora Roberts.  Det blev sista delen i "Bröllopsserien", "Den lyckligaste dagen". Det är ju det närmaste jag någonsin kommer kiosklitteratur nuförtiden. Ibland behövs det på samma sätt som jag ibland behöver titta på "Bonde söker fru"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar