Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 19 oktober 2012

Jahapp, så var det fredag igen. Jag har inte ens hunnit kommentera årets Nobelpristagare i litteratur. Mo Yan är en ny bekanskap för mig så jag har inte så mycket att säga annat än att jag så småningom, om jag någonsin lyckats beta av den gigantiska att läsa-listan som jag har, ska försöka få låna en av hans böcker som jag har hört ryktas att min syster äger.
Desto mer frågande ställer jag mig till fredspriset som gått till EU? Jag menar, vad har de gjort det senaste året som är värt ett fredspris?Det har ju varit en hel del kriser  i de olika EU-länderna och jag kan verkligen inte erinra mig att jag hört om något speciellt fredsbefrämjande arbete just i år från deras sida? Eller har jag missat något här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar