Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 31 augusti 2012

Regnet öser ner. Helst vill jag bara ligga under ett mysigt täcke med en god bok. "Hungerspelen" var riktigt bra och jag ville genast sätta igång med del två. Min nye kurir på skolan, en kusin-ettagluttare,levererade den andra delen "Fatta eld". Böckerna kommer från min syster. Så fort jag satte mig på bussen hem letade jag fram boken med höga förväntningar. Men, då hände det som jag råkar ut för ibland. Det är så svårt att toppa den första delen i en riktigt bra serie. Visst, det är spännande och jag vill självklart veta hur det ska sluta. Men det är inte riktigt lika fängslande som i den förra boken.Plötsligt så orkar jag inte engagera mig på samma sätt. Fast, jag har läst ut halva och jag kommer att plöja igenom del tre direkt efter för, som sagt var, läsvärt och spännande är det trots allt. Jag gissar att vi kommer att få läsa fler böcker i framtiden på det här temat. Galenskapen med vårt samhälle, konsumtionen, värderingarna som bara handlar om yta och människor som blundar och inte orkar engagera sig i omvärldens händelser är ett tacksamt ämne att skriva om. det är helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar