Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 4 oktober 2011

Jag måste erkänna att jag fortfarande inte löst gåtan med min hemliga bokvän men ikväll har jag lite tid att surfa runt och spana...

Läser "Niceville" av Kathryn Stockett och njuter av känslan att aldrig vilja sluta läsa utan jag tar alla chanser. Skeeter, den drygt 20-åriga nyblivna journalisten kommer hem till sina föräldrar i den amerikanska södern, redo att börja skriva. Hon får jobb på lokaltidningen och i uppdrag att svara på frågor om städning. Eftersom hon aldrig rört en dammtrasa i sitt liv så rådfrågar hon väninnans svarta hemhjälp. Hon försöker också hitta sin egen familjs hemhjälp som försvunnit oförklarligt från familjen.
Efter tips från en stor tidskrift i New York försöker hon också hitta något viktigt att skriva om.

Eftersom jag sett filmen så vet jag ungefär vad som komma skall men det förtar inte på något sätt läsupplevelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar