Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 10 januari 2011

Igelkotten


Härom dagen gjorde jag en upptäckt som fick mig att bli smått uppihejsan... Min favoritbok "Igelkottens elegans" av Muriel Barbery finns som film! Den heter "Igelkotten" och har premiär den 12 november. Jag kommer att gå och se den vid första tillfälle. På http://www.moviezine.se/ kan man läsa en mycket positiv recension av Fredrik Adolvsson samt se en trailer på filmen.


En annan filmatisering som jag förmodligen ska gå och se på fredag med min syster är "Svinalängorna". Jag har inte läst boken eftersom jag har fått för mig att det är en tragisk och deprimerande bok och jag har inte riktigt varit upplagd för något sådant på ett tag. Men är filmen bra så får jag väl krypa till korset och läsa den.

1 kommentar:

  1. Svinalängorna står på min biolista också - dotterna sa att den var fantastisk. Boken har jag också hoppat över men jag läste nyss Håpas du trifs bra i fengelset och den var mycket bra!

    SvaraRadera