Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 24 april 2010

Jag var tvungen att läsa klart "Mogen för skrubben" imorse innan jag gjorde något annat. Det är den bästa bok jag läst på ett bra tag! Trots fasan i att vara instängd så var det det bästa som kunde hända Eva-Lena att sitta fast i kopieringsrummet och rannsaka sitt liv. Boken ställer allvarliga frågor som gör att man mitt i det igenkännande fnisset, hajar till och börjar fundera. Frågorna är allmängiltiga samtidigt som de går att applicera på lärarjobbet. Det är tvära kast mellan allvar och humor. Aurora, lärarkollegan och barndomsvännen, fungerar som en katalysator som tvingar Eva-Lena att omvärdera sitt liv. Hon är också den som vågar se den äkta människan bakom den perfekta ytan hos Eva-Lena.
Läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar