Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 20 februari 2010

Tänk att snart är det dags för bokrea igen! För sisådär tio-femton år sedan var det nästan som julafton när man gick och fyndade högvis med böcker. På senare år har det tappat sin tjusning tycker jag. Dels kan man ju få tag i billiga böcker på annat håll , dels så är det inte lika spännande titlar som säljs nu som då... I år har jag inte ens tittat i någon katalog, men någon tur till bokhandeln blir det väl ändå. Jag tittar alltid efter klassiker som kan vara roliga att ha och i år får jag glutta på barnböcker. H fyller ju år så lämpligt att man ju faktiskt kanske kan fynda något till honom.
Ikväll ska jag krypa ner i soffan under en filt, och börja på Maeve Binchys senaste bok, "I själ och hjärta". Jag ser fram emot lättsam romantik på högsta nivå, det som hon gör bäst.
Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar