Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 26 november 2009

Mia Törnblom

Jag har nu kommit till kapitel fem i Mia Törnbloms bok. Hon tog tag i sitt liv på ett intressant och något oväntat sätt må jag säga. Vi får väl se om hon klarar av att vända kurs på sitt liv direkt eller om det blir återfall... Jag såg ett par av de tv-program där hon var relationsexpert. Kommer inte ihåg vad programmet hette men jag tror det gick på kanal 3 för några år sedan. Jag tyckte att hon var bra, men något skränig som person. Det kan man nästan förstå när man läser om hennes liv. De tips hon gav var väl egentligen ganska självklara sanningar också, men det kan ju vara svårt att se det självklara ibland när man är mitt i ett problem.
Jag har läst flera självbiografiska böcker om knarkare runt Sergels torg i Stockholm och man brukar alltid få intrycket av att de människor som ska hjälpa narkomanerna, inom kriminalvården och psykvården, är fullständiga idioter. Men i denna bok tycker jag faktiskt att jag skymtar vissa ljuspunkter. Jag väntar med spänning på hur det ska arta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar