Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 28 november 2009

Må bra-böcker


  1. Tuta och käka öppnar snart (Billie Letts)
  2. Där mitt hjärta finns (Billie Letts)
  3. I taket lyser stjärnorna (Johanna Thydell)
  4. Pobby och Dingan (Ben Rice)
  5. Nu vill jag sjunga dig milda sånger (Linda Olsson)
  6. Den magiska källan (Maeve Binchy)
  7. Guernseys litteratur och potatispajskalssällskapet (MaryAnn Shafter)
  8. Sonat till Miriam (Linda Olsson)
  9. Tillsammans är man mindre ensam (Anna Gavalda)
  10. Längtans ö (Victoria Hislop)
  11. En liten hattaffär på hörnet (Marita Conlon-McKenna)

2 kommentarer:

  1. ÅÅ Jenny, du är så duktig med böcker! Jag känner knappt igen någon på din lista och den enda jag läst är Anna Gavalda. Den var iochförsig helt suverän så jag kan tänka mig att de andra också är säkra kort!/ Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa dina boktips! Ett tips, som jag tror kommer gå direkt in på må-bra-listan är "En liten hattaffär på hörnet" av Marita Conlon-McKenna.

    SvaraRadera