Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 20 oktober 2019

Så sorglig historia!

Bildresultat för du kan klättra hur högt du vill

Trots det strilande regnet så har vi varit ute på en liten cykeltur så här på söndagseftermiddagen. Jag hade fått ett paket som Postnord tyckte att jag skulle hämta på ett helt annat ställe än jag brukar. Så efter en viss övertalning från T som påminde om att jag vid något tillfälle påstått att jag vill cykla mer så for vi hela familjen. Det visade sig vara en riktigt mysig väg som vi aldrig testat förut.
Men nu är vi hemma igen. Jag är inne på sluttampen av en stickning; tröja till H, som jag verkligen behöver göra klar innan han växt ur den.

Igår, innan jag åkte till jobbet, läste jag en fruktansvärt sorglig bok. Jag var tvungen att ta sats och läsa snabbt för om jag stannat upp och börjat tänka så hade jag nog inte orkat läsa klart. I "Klättra så högt du kan för du är ju ändå redan död" av Lina Schollin Ask berättar författaren om när hennes äldsta dotter Ingrid dör i sömnen, ett och ett halvt år gammal. Ingen kan förklara varför hon dör och ingen har sett några tecken innan. Boken tar avstamp när Ingrid dör och sedan får man följa familjen under flera år. Det är varje förälders värsta mardröm och jag vill inte tänka på hur det skulle vara att uppleva det själv. Boken väjer inte för hur fruktansvärt det är, men vi får också följa med i processen att hitta tillbaka till livet efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar